- головна ідея літературної герменевтики: існувати означає бути зрозумілим, тому головна її мета – тлумачення, інтерпретація смислів тексту;
- художній твір є ніби “ духовним медіумом ”
між його автором та читачем; щоб зрозуміти автора, слід зрозуміти його твір;
- опора на діалог,
як необхідна умова інтерпретації твору, адже істину (автора) не може пізнати хтось один, треба навчитися “ чути ” не лише себе, а й текст, думку іншого читача;
- органічне сполучення пізнання із самопізнанням на основі нескінченного циклічного уточнення і осягнення смислів твору в русі по герменевтичному колу: від цілого до частини й від частини до цілого; через інтерпретацію до адекватного розуміння;
- “ аналіз твору завершується не пошуками єдності між змістом та формою, а встановленням особистісної єдності між літературним твором як таким і самою особою читача ”,
але з огляду на “ безмежність ” розуму можемо говорити лише про наближення учня-читача до цієї єдності; результат такого аналізу – “відкриті питання без кінцевих відповідей ”;
- як перспективу
вдосконалення навчально-виховного процесу можна розглядати віртуалізацію
освітнього простору. Віртуальні
подорожі до музеїв допомагають учням відчути колорит епохи, дух старовини,
спробувати себе в ролі дослідників. Таким
чином, використання віртуальних екскурсій робить процес навчання й викладання більш
цікавим, якісним, результативним.
- розширення культурно-пізнавальних
інтересів особистості: складовими можуть бути
відео, звукові файли, анімація, а також репродукції картин, зображення природи,
портрети, фотографії. У матеріали такої екскурсії можна включити
літературознавчі терміни й визначення, історичні карти, тези з теорії
літературознавства.
Пропозиції:
-активізувати процес навчання, зробити його динамічним та пізнавальним;
- позбутися шаблону та традиційності погляду на автора, твір (героя), власне, на сам процес уроку;
- учити учнів сприймати літературний твір як неповторний естетичний феномен, “цілісну, завершену, самостійну систему”;
- спонукати учнів вести діалог з автором через посередництво тексту, не залишаючи поза увагою жодного вимовленого слова, думки;
- підняти з глибин художнього твору неоціненний скарб – смисл, підвести дітей до розуміння безкінечності його осягнення;
- дати можливість кожному мислити самостійно, шукати свій шлях до розуміння твору; через привласнення духовного потенціалу художньої літератури збагачувати та розширювати власний духовний світ.
Немає коментарів:
Дописати коментар