середа, 10 грудня 2014 р.

Мале літературне товариство "Гуляйполе"

Мета роботи: дати можливість обдарованим дітям поспілкуватися, почитати свої твори,послухати українську та світову класику; у ненав’язливій ігровій формі вчити їх теорії і практики віршування, удосконалення своїх творів; заохочувати дітей до творчості за допомогою конкурсів, відзначення найактивніших і талановитих членів клубу; виховувати любов до рідної землі, полум’яного слова, формувати позитивні моральні якості, допомагати дітям у засвоєнні етикету масових заходів.
Проблема клубу: забезпечення простору для ініціативи, творчості,  самостійної діяльності учнів у позакласній роботі з літератури.

Результати діяльності клубу:
1.     Випущено три альманахи,збірку поезій Заєць Олени «Сонячний зайчик»; збірку поезій Заярної Сніжани «Мелодія моєї душі».
2.     Діти беруть участь у різних конкурсах,маємо призерів:
·        Всеукраїнський конкурс «Найкращий читач України» у 2007-2008 н.р. Барвінок Ольга; у 2009-2010 н. р. Козяр Максим.
·        Відгук на сучасну дитячу прозу I місце у Гончаренко Валерії.
3.     Колишній член гуртка Бойко Наталія видала збірку поезій «Поки серце горить» та презентувала її під час зустрічі у гімназії.
4.     Члени клубу постійно співпрацюють з районною дитячою бібліотекою, стали активними учасниками конкурсів,цікавих зустрічей,засідань круглого столу,свят.
5.     Актив МЛТ «Гуляйполе» і всі гімназисти завжди раді зустрітися з письменниками і поетами рідного краю:
·        У листопаді відбулася приємна зустріч з поетом Павлом Малєєвим,на якій він презентував свою збірку «Перша ластівка» (Література рідного краю: Новомиргородщина).
·        Неодноразово ми запрошували голову літературного обєднання «Вись» Миколу Суржка,який знайомив нас із своєю збіркою «Із золотого поля».
·        Частим гостем для нас став Олександр Жовна. Діти залюбки читають його прозу,пишуть відгуки,переглядають екранізації.

·        Раді спілкуванню з Людмилою Попчук,її оптимізм заряджає дітей позитивною енергією,є поштовхом до нових звершень.
·        У 2012 році відбулася презентація нової збірки Володимира Бреуроша «На крилах зорі…».

·        Ганна Баканова-Подурець подарувала у гімназійну бібліотеку шість своїх збірок, у 2013 році передала ще одну «Избранное», так як поетеса проживає у Росії.
Основу такого літературного товариства, як правило, створюють учні, що цікавляться літературою. Але на  засіданнях часто працюють й учні, які не є  активними читачами творів художньої літератури, а                      зацікавленість предметом у них  відносна. Для таких школярів робота в гуртку слугує поштовхом, що         розвиває інтерес як  до предмету, так і до творів скарбниці художнього слова.
         Гурток належить до групових форм роботи із закріпленим складом учнів,   кількість яких не може бути меншою за десять, і не перевищувати двадцять. Невелика кількість членів гуртка дозволяє враховувувати запити
кожного учня й дає можливість проводити заняття з більшою ефективністю.
         Створенню малого літературного товариства передує підготовчий етап, який проявляється в різних формах: випуск стінної газети; проведення бесід,
вікторин, конкурсів; організація олімпіад, вечорів. Усі ці заходи мають за мету показати учням багатство світу літератури, довести на конкретних прикладах різницю між урочною та позаурочною роботою, познайомити школярів з питаннями, які будуть вирішуватися на заняттях  гуртка.
         Учні , що працюють у гуртку, зустрічаються один раз в два тижні. Обсяг занять  до години часу. 
          Зміст роботи гуртка може підпорядковуватися одній темі, так само як і
бути різноплановим. Гурток будь-якого типу включає організаційне,
вступне, підсумкове, звітне заняття.
    На організаційному занятті проводяться вибори старости та організаційної групи, до якої входять літописець, члени редколегії, староста та керівник
гуртка.
         Вступне заняття знайомить гуртківців з планом роботи. На ньому
обговорюються форми роботи, які будуть використовуватися, масові заходи.
         На підсумковому занятті керівник підводить підсумок зробленого; звітує орггрупа; обговорюються проблеми, над якими гуртківці будуть працювати в наступному році.
         Два рази в рік гуртківці проводять звітні заняття. На них  запрошуються всі бажаючі.  Їх мета — продемонтрувати успіхи  гуртківців і привернути увагу до їх роботи усіх школярів.
        "У сучасних школярів нема бажання читати...", "не люблять книжки...", "не вміють читати...", "не читають..." — повсякчас чуєш сьогодні від учителів літератури. Куди ж поділося те читання, яке, за формулою Д. Рьоскіна, "про­буджувало в душах учнів здивування, надію та любов..."?
Якщо ми звернемося до шкільних програм, то в поясню­вальних записках прочитаємо, що одне із головних зав­дань вивчення літератури — "...підвищити інтерес учнів до читання і розширити їхній читацький досвід...", "вихо­вання потреби в читанні та інтересу до художнього сло­ва...", вчити "правильного, вдумливого, виразного читан­ня та розуміння прочитаного, що буде сприяти розвитку сталої зацікавленості читанням...".
Отже, залучення учнів до книжки, виховання читача — це одне із головних завдань вивчення літератури. Як же можна розв'язати цю проблему? Що вчитель літератури має зробити, щоб залучити учнів до читання? Який мате­ріал їм корисний і цікавий, яка інформація їх захопить? Щоб дати відповіді на ці та подібні запитання, вчитель літератури має пам'ятати, що хоч на якому б високому рівні проходили його уроки, вони не матимуть певних результатів, якщо презентований педагогом навчаль­ний матеріал не буде закріплюватися, поглиблюватися під час позакласних занять, що грунтуються на інтересі учнів до літератури, на їхньому бажанні пізнати багато нового та цікавого зі світу художньої писемності.
Мале літературне товариство «Гуляйполе»— одне з найзручніших і найефек­тивніших форм організації позакласної роботи. Завдяки йому можна охопити велику кількість дітей і проводити позакласні заходи у взаємоз­в'язку з навчальною роботою, з іншими видами мистецтва та іншими шкільними предметами. А це дає змогу учням зіставляти, самостійно оцінювати твори. Колективні фор­ми роботи органічно поєднуються з індивідуальною робо­тою, що допомагає виявленню творчої активності кожного учня. Застосування різноманітних методичних прийомів в організації роботи секцій та засідань клубу сприяє виконанню учнями багатьох видів робіт; до занять залучають­ся діти різних категорій, зокрема й "груп ризику", учні з різними навчальними досягненнями. Школярі можуть бути учасниками тих заходів, які їх зацікави­ли. Така форма роботи — це завжди новинка, відкриття, сюрприз, тому дітям тут зав­жди цікаво. Здебільшого обговорюються поетичні твори, а також літературні казки,етюди,гуморески та інші твори класичного й авангардного спрямування,великою популярністю користуються твори письменників рідного краю.
Мале літературне товариство «Гуляйполе» працює з 1997 року.

Немає коментарів:

Дописати коментар